Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Olha Cherednychenko benoemd tot hoogleraar Europees privaatrecht en rechtsvergelijking

01 februari 2012
Olha Cherednychenko

Olha Cherednychenko (Kiev, 1978) is per 1 februari 2012 bij de Faculteit Rechtsgeleerdheid benoemd tot adjunct-hoogleraar Europees privaatrecht en rechtsvergelijking, in het kader van het Rosalind Franklin Fellowship Programme.

Cherednychenko heeft na de afronding van haar rechtenstudie in Kiev (in 2000; met de hoogste onderscheiding) International and European Law gestudeerd aan de Universiteit Utrecht, waar ze magna cum laude afstudeerde. In Utrecht promoveerde ze in 2007 op het zeer goed ontvangen proefschrift ‘Fundamental rights, contract law and the protection of the weaker party’.

Vervolgens werkte ze met een driejarige onderzoeksbeurs voor talentvolle onderzoekers aan de Vrije Universiteit Amsterdam (VU). Daarnaast deed ze als visiting scholar onderzoek in Londen en Florence. Tot voor kort werkte ze als universitair docent bij de afdeling privaatrecht van de VU.

Contact: profielpagina Olha Cherednychenko

Laatst gewijzigd:22 januari 2024 08:33