Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel Agenda

Wanneer:wo 06-12-2023 19:30 - 21:30
Waar:Aula van het Academiegebouw
Collegetour

De tweede Collegetour van dit collegejaar – georganiseerd door de Vakgroep Algemene Rechtswetenschap - vindt plaats op woensdagavond 6 december in de prachtige Aula van het Academiegebouw (Broerstraat 5 te Groningen) met niemand minder dan strafrechter mr. Jacco Janssen.

Mr. Janssen staat bekend om zijn informele stijl als voorzitter en open houding naar verdachten. Als vernieuwer in de Nederlandse rechtspraak bekijkt hij het systeem kritisch en bedenkt hij betere vormen. Niet alleen is hij bezig met het maken van begrijpelijkere vonnissen, hij heeft in 2022 als proef een week lang een enkelband gedragen.

De inloop van de avond is om 19:30 uur en de aanvang om 20:00 uur. Tijdens de Collegetour gaat mr. Berend Roorda met mr. Jacco Janssen in gesprek over zijn studententijd, studiekeuze en zijn uiteindelijke baan in de rechtspraktijk. Het publiek krijgt tijdens de avond ook de gelegenheid om vragen te stellen. De Collegetour-avond duurt tot ongeveer 21.30 uur.