Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel Agenda

Wanneer:do 28-09-2023 08:45 - 17:15
Waar:Fondation Universitaire, Kamer A. Rue d'Egmont 11 - 1000, Brussel, België
Conferentie

De gestage en succesvolle groei van het onderzoek naar de wisselwerking tussen publieke en private belangen en actoren aan zowel de Erasmus School of Law (EUR) als de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) is verder versterkt door de oprichting van de 'The Public-Private Challenge' - een samenwerking tussen de disciplineoverstijgende onderzoeksprogramma's Rebalancing Public & Private Interests (EUR) en Rethinking Public Interests in Private Relationships (RUG)- in het kader van het Nederlandse Sectorplan Rechtsgeleerdheid (2019-2024).

Na de succesvolle conferentie van vorig jaar zijn we verheugd om het thema van de conferentie van dit jaar aan te kondigen: "The Public-Private Challenge in Current EU Law and Policy".

Het idee van de conferentie is om deskundige wetenschappers, beleidsmakers en maatschappelijke organisaties (juristen, NGO's en initiatieven) samen te brengen om verschillende beleidsinitiatieven te bespreken waarbij de - niet altijd even harmonieuze - wisselwerking tussen publieke en private actoren bijzonder relevant is.

De volgende panels zullen de discussies begeleiden:

• Nieuwe trends in consumentenbescherming en productaansprakelijkheid;
  • Harmonisatie van het insolventierecht: Uitdagingen voor de toekomst;
  • De beloften en gevaren van due diligence op het gebied van mensenrechten;
  • Het voorstel voor een Europese dataruimte voor gezondheid: Uitdagingen in Digitalisering en de Europese Strategie voor Data.

Geïnteresseerden worden verzocht zich vóór 16 september 2023 in te schrijven. U kunt het volledige programma en het inschrijfformulier vinden door op onderstaande link te klikken.