Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

• Nieuws van

• Nieuws per doelgroep

Nieuws doorzoeken

Hier kunt u zoeken naar berichten van de afgelopen twee jaar. Oudere berichten kunt u vinden in het archief.

Search form

Resultaten 1 - 10 / 579*

Kamerleden op bezoek bij Facility Support RUG
Datum:16 juli 2024

Afgelopen vrijdag bezochten Tjebbe van Oostenbruggen en Daniëlle Jansen, Tweede Kamerleden van NSC, Facility Support, een afdeling van de Rijksuniversiteit Groningen waar mensen met ondersteuningsbehoeften werken. Na een hartelijk welkom hebben Arthur Hilberdink, Jelmer Kiewiet, Maud Kruizinga en de toezichthouders Christiaan, Curt en Jaimie een presentatie gegeven over wat onze afdeling allemaal doet en tot nu toe heeft bereikt.

Geneeskunde nog altijd gestoeld op de man
Datum:16 juli 2024

Aranka Ballering onderzocht het ziektetraject dat mensen met veelvoorkomende klachten afleggen. Een van de opvallendste uitkomsten: vrouwen doorlopen gemiddeld een ander en minder uitgebreid traject dan mannen.

Publicatie RUG-jaarverslag 2023
Datum:15 juli 2024

Het RUG-jaarverslag 2023 staat online. Hierin legt de Rijksuniversiteit Groningen in tekst en cijfers verantwoording af over het gevoerde beleid in het kalenderjaar 2023 en de besteding van de rijksbijdrage.

Financiering voor RUG onderzoekers uit Nationaal Groeifondsprogramma Circular Plastics NL
Datum:15 juli 2024

Voor onderzoek naar het circulair maken van plastics ontvangen Professors Patrizio Raffa en Katja Loos samen ongeveer 1,2 miljoen euro vanuit het Nationaal Groeifondsprogramma Circular Plastics NL.

12 miljoen euro voor onderzoek naar impact groene waterstof
Datum:15 juli 2024

Een consortium dat onderzoek doet naar de sociaaleconomische impact van waterstof met onder andere onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen heeft 12 miljoen euro toegekend gekregen van wetenschapsfinancier NWO.

Gratama Jubileumgift 2025
Datum:12 juli 2024

Ter gelegenheid van haar 100-jarig bestaan .....

Toegewijde docent en mentor gedecoreerd
Datum:11 juli 2024

Op donderdag 11 juli 2024 is José Heesink met pensioen gegaan. Tijdens haar afscheid ontving ze een Koninklijke Onderscheiding uit handen van burgemeester Koen Schuiling van de gemeente Groningen.

Lees onze recente magazine-artikelen
Datum:11 juli 2024

Om het academisch jaar af te sluiten en de zomer goed te beginnen, hebben we al onze magazine-artikelen van januari tot juli 2024 op een rijtje gezet. Zo kun je ze tijdens de vakantie nog eens rustig nalezen. In elk artikel vertelt een onderzoeker van de RUG over zijn of haar vakgebied.

Erkenning voor PhD Supervisors: Certificering van Supervision Excellence
Datum:09 juli 2024

Op maandag 8 juli vond een feestelijke ceremonie plaats ter ere van het eerste cohort dat de PhD Supervision Excellence cursus, ontwikkeld door de RUG, heeft afgerond. Rector Magnificus Jacquelien Scherpen reikte de certificaten uit aan de eerste deelnemers.

Soevereine autonomen houden de overheid een spiegel voor
Datum:09 juli 2024

Luuk de Boer bestudeert ‘soevereine autonomen’, mensen die overheidsgezag afwijzen. Hij verblijft voor onderzoek in St. Louis, een van de meest gesegregeerde steden van de VS. De kloof tussen arm en rijk is enorm. De Boer is daar niet speciaal voor zijn autonomen-onderzoek, maar de VS is er wel een interessante plek voor. Want aan de andere kant van de oceaan is de groep autonomen groot.

* Het aantal zoekresultaten kan afwijken van het aantal resultaten dat u ziet, omdat sommige documenten afgeschermd zijn.