Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Refworks licentie voor UMCG/RUG eindigt per 1 januari 2026

03 oktober 2024

Het referentieprogramma Refworks is na 1 januari 2026 niet meer beschikbaar voor medewerkers en studenten van UMCG/RUG.
De Universiteitsbibliotheek (UB) heeft in overleg met de Medische Bibliotheek van het UMCG, besloten om de licentie voor Refworks niet meer te verlengen vanwege technische problemen met de Word-plugin en omdat het programma Endnote steeds meer wordt gebruikt.

Wat te doen doen en wanneer?

Oktober 2024 – April 2025:

• Maak de Word-documenten met Write-N-Cite plugin citation zo spoedig mogelijk af, in ieder geval voor april 2025 omdat deze plugin hierna niet meer beschikbaar is.
  • Om Refworks te gebruiken na april 2025: Begin met het gebruik van Refworks Citation Manager, de Add-in toepassing die beschikbaar is in de Office Store van het UMCG. Je kunt meteen overstappen want de nieuwe Add-in herkent en converteert automatisch citaten die zijn ingevoerd met de Write-N-Cite plugin.

Voor eind 2025:

• Schakel over op het gebruik van Ednote als referentiemanager. Het is relatief eenvoudig om je Refworks-referenties te exporteren. Als je je mappenstructuur wilt behouden, moet je kiezen voor map export.
  • Maak je Word-documenten met Refworks documenten zo snel mogelijk af, maar zeker voordat je Endnote gaat gebruiken.

Heb je hulp nodig, stuur een email naar refman umcg.nl

Laatst gewijzigd:04 oktober 2024 15:49