Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Veel RUG-onderzoekers actief bij Wetenschapsfestival Expeditie Next

21 april 2022

Op vrijdag 6 mei 2022 nemen veel RUG-onderzoekers deel aan de tweede editie van Expeditie NEXT: hét Nationale Wetenschapsfestival voor kinderen. Nederlandse wetenschappers en regionale partners als de Academie van Franeker en Arcadia brengen de oude Franeker universiteit voor één dag weer tot leven door wetenschapsactiviteiten in de stad te organiseren.

Tijdens het wetenschapsfestival Expeditie NEXT worden kinderen in de basisschoolleeftijd en hun begeleiders geënthousiasmeerd voor de wetenschap in de breedste zin van het woord. Ook hun oudere en/of jongere familieleden, vriendjes en vriendinnetjes zijn welkom. Onder leiding van de fictieve Professor Nova Next en haar zes vrienden gaan de kinderen op expeditie door de binnenstad vol activiteiten als experimenten, live-onderzoek en opstellingen. Zo komen de kinderen in aanraking met allerlei wetenschappers over de meest uiteenlopende thema's van deze tijd. Denk maar aan de klimaatcrisis, pandemieën, sociale ongelijkheid of de digitale wereld. Het programma van de dag wordt voor een groot deel gevuld door wetenschappers van de RUG, het UMCG, het Universiteitsmuseum en de Aletta Jacobs school for public health.

Geïnteresseerd in een leuk en leerzaam dagje uit met de (klein)kinderen? Bekijk dan het programma en ontdek wat er die dag allemaal te leren valt.

Expeditie Next
Laatst gewijzigd:26 april 2022 14:37