External colloquium - December 11 - David Stark (Columbia University, NY)
05 november 2012
13.00-14.15 hours, room B136 (Gadourekzaal), Boumangebouw,
Grote Rozenstraat 31
Game Changer: Structural Folds with Cognitive Distance in Video Game Production.
How does the historical makeup of a team contribute to its creative success? With my co-authors I address this question using tools of historical network analysis to examine data on some 140,000 individuals in some 39,000 video game production teams from 1979 to 2009. The paper examines, first, the prior exposure of team members to stylistic elements and computes a measure of stylistic or cognitive distance for every team. But teams are not only made up of individuals; they are also composed of groups. One important basis of group formation is whether people worked together in the past. We reconstruct the work histories of team members and record such communities of prior co-participation for every team. Groups (communities) within teams can be isolated, brokered, or folded (coupled without losing their distinctive identities). Recognizing that a cultural product can be innovative (distinctive) without being critical successful and a critical success without being distinctive, the study constructs four dependent variables
1) does the game stand out? (i.e., is it stylistically distinctive?)
2) does it get reviewed at all?
3) is it recognized by critics as outstanding, and
4) is it a gamechanger (i.e., is it distinctive and outstanding?).
For David Stark see http://sociology.columbia.edu/node/30
Laatst gewijzigd: | 20 juni 2024 08:19 |
Meer nieuws
-
27 juni 2024
Oefenen met VR-kleuterklas wint Nederlandse Onderwijspremie 2024
Het project ‘De Klas op Orde met Virtual Reality’ van de Rijksuniversiteit Groningen heeft de Nederlandse Onderwijspremie 2024 gewonnen. Het project, een samenwerking van onder andere Jolien Mouw, universitair docent Onderwijswetenschappen, en het...
-
17 juni 2024
De Young Academy Groningen verwelkomt zeven nieuwe leden
Na de zomer verwelkomt de Young Academy Groningen opnieuw zeven nieuwe leden. Hun onderzoek bestrijkt een breed scala van onderwerpen, variërend van spraaktechnologie tot de filosofie van ethiek en politiek en de polymeerchemie.
-
11 juni 2024
Van de basisschool naar het voortgezet onderwijs: een nieuw begin
Sofie Lorijn onderzoekt de relaties tussen leeftijdgenoten bij de overstap van de basisschool naar de middelbare school. Ze vertelt ons wat haar bevindingen zijn.