Beste Publicatie Pedagogische Studiën 2011 voor Wim van de Grift, Marieke van der Wal en Marjolein Torenbeek
De prijs voor de beste publicatie in 2011 in Pedagogische Studiën is toegekend aan Wim van de Grift, Marieke van der Wal en Marjolein Torenbeek.
De jury koos unaniem voor hun artikel 'Ontwikkeling in de pedagogisch didactische vaardigheid van leraren in het basisonderwijs', Pedagogische Studiën, 88 (6), 416-432.
De prijs - een geldbedrag en een oorkonde - is door de voorzitter van de Vereniging voor Onderwijs Research uitgereikt tijdens de Grand Opening van de Onderwijs Research Dagen 2012 in Wageningen.
Voor het tweede jaar op rij heeft de Lerarenopleiding van de Rijksuniversiteit Groningen deze prijs in ontvangst genomen, in 2011 voor een artikel over literaire ontwikkeling in de Tweede Fase door Theo Witte e.a.
Laatst gewijzigd: | 20 juni 2024 08:18 |
Meer nieuws
-
27 juni 2024
Oefenen met VR-kleuterklas wint Nederlandse Onderwijspremie 2024
Het project ‘De Klas op Orde met Virtual Reality’ van de Rijksuniversiteit Groningen heeft de Nederlandse Onderwijspremie 2024 gewonnen. Het project, een samenwerking van onder andere Jolien Mouw, universitair docent Onderwijswetenschappen, en het...
-
17 juni 2024
De Young Academy Groningen verwelkomt zeven nieuwe leden
Na de zomer verwelkomt de Young Academy Groningen opnieuw zeven nieuwe leden. Hun onderzoek bestrijkt een breed scala van onderwerpen, variërend van spraaktechnologie tot de filosofie van ethiek en politiek en de polymeerchemie.
-
11 juni 2024
Van de basisschool naar het voortgezet onderwijs: een nieuw begin
Sofie Lorijn onderzoekt de relaties tussen leeftijdgenoten bij de overstap van de basisschool naar de middelbare school. Ze vertelt ons wat haar bevindingen zijn.