Toevoegen press/media
-
Een van de press/media-items die automatisch door Meltwater wordt geïmporteerd, heeft twee (of meer) mediabijdragen van dezelfde nieuwsbron; ze hebben dezelfde titel en datum. Waarom is dat? Wat kan ik eraan doen?
Een nieuwsbron kan twee (of meer) keer hetzelfde nieuws publiceren, bijvoorbeeld na een kleine verandering in de tekst. Dat kan leiden tot een verandering in de URL. Als dat gebeurt op dezelfde dag, zal Meltwater beide nieuwsberichten bewaren, en Pure zal ze in dezelfde template importeren.
Als de informatie in de twee mediabijdragen hetzelfde is, kun je een van beide verwijderen. Vergeet niet de informatie op te slaan voordat je de template afsluit. -
Waarom zijn de press/media-items niet direct zichtbaar in de RUG research portal?
Uit voorzorg hebben we besloten om de press/media-items niet zichtbaar te maken in de RUG research portal totdat ze door jou of door het ondersteunend personeel zijn gecontroleerd.
Als je de nieuwsberichten zichtbaar wilt maken, kun je de visibility wijzigen van Backend naar Public en de Status wijzigen van Entry in Progress naar For Approval, zodat de press/media-medewerker van je faculteit/instituut weet dat je de informatie heeft gecontroleerd.
-
Waarom moeten de press-/media-items worden goedgekeurd? Wie kan ze goedkeuren en wie kan ze zichtbaar maken?
De goedkeuring van de press/media-items garandeert dat de items correct zijn en dat ze kunnen worden gebruikt in rapporten, evaluaties of andere analyses.
Je kunt de geïmporteerde informatie in je Pure-profiel controleren (Hoort het nieuws bij jou? Wil je meer informatie toevoegen zoals beschrijving of relatie met andere onderzoeksoutputs?). Je kunt ook beslissen of je het Press/Media-item al dan niet zichtbaar wil maken in de RUG research portal (waardoor de visibility verandert van Backend naar Public).
In sommige faculteiten/instituten kan de press/media-editor beslissen over de zichtbaarheid (visibility) van de press /media-items. Wil je meer weten? Neem dan contact op met je Pure-coördinator.
-
Ik verscheen in het nieuws, maar ik zie het niet op mijn Pure profiel. Waarom niet?
Het volgende kan het geval zijn:
- Het systeem importeert in Pure alleen nieuws uit online bronnen. Gedrukte kranten zijn niet inbegrepen.
- Het systeem vindt alleen nieuws als de naam van de onderzoeker én de Rijksuniversiteit Groningen of UMCG of Aletta Jacobs School of Campus Fryslân of RUG/Campus Fryslân of Lifelines worden vermeld. De Rijksuniversiteit Groningen kan in meerdere talen worden genoemd. Bij video- of audio-opnamen moet deze informatie op de webpagina staan vermeld, bijvoorbeeld als bijschrift. (Als de namen in het videoframe staan worden ze niet opgenomen).
- Als er binnen je faculteit een andere onderzoeker is met dezelfde naam en achternaam is het mogelijk dat het item wordt geïmporteerd in zijn of haar Pure-profiel.
-
Ik ontvang geen meldingen over geïmporteerde press-/media-items. Waarom niet?
Om op de hoogte te blijven van de nieuws-items die in je profiel worden geïmporteerd, stel je de meldingsopties in: Email of Task. Deze laatste is alleen zichtbaar na inloggen.
Hoe doe je dat?
- Controleer je notificatie-instellingen: Login Pure > klik op de pijl onder het P-nummer (rechtsboven in het scherm) > selecteer E-mail settings of Task settings.
- Email notifications: Selecteer press/media > Workflow: Entry in Progress (aanbevolen opties: Daily, Weekly, Monthly, Quarterly), klik op Save.
- Task settings: Selecteer press/media > Workflow: Entry in Progress > kruis het vakje aan, Show tasks, klik op Save.
Voor meer informatie: Step-by-Step: User Guide for imported Press/Media.
-
Een press/media-item van een collega met dezelfde achternaam is aan mijn profiel toegevoegd. Kan ik dit item verwijderen?
De nieuwe items worden geïmporteerd op basis van de naam match. Als twee gebruikers dezelfde naam hebben, worden de items geïmporteerd in het Pure-profiel van de eerste gebruiker in de lijst.
Neem in dat geval contact op met je Pure-coördinator.
-
Ik zie nieuws in Pure uit een bron die niet relevant is. Is het mogelijk om die bron uit te sluiten?
Ja, dat is mogelijk. Stuur je verzoek naar pure rug.nl. Het team van Pure zal in overleg met de Centrale Communicatieafdeling je aanvraag beoordelen.
-
Welke bronnen worden gebruikt voor het importeren van press/media-items in Pure?
De nieuwsberichten worden geïmporteerd door Meltwater, een aanbieder van mediamonitoring met meer dan 300.000 online bronnen in 125 landen. De lijst met hun bronnen wordt voortdurend bijgewerkt, dus we hebben geen lijst om met je te delen. Ben je geïnteresseerd in een specifieke bron of twijfel je of een bron al dan niet is opgenomen, neem dan contact op met pure rug.nl.
-
Hoe kan ik geïmporteerde nieuwsberichten uit mijn Pure-profiel verwijderen?
Als je een geïmporteerd nieuwsbericht wilt verwijderen: open de items in Pure en klik op de rode X in de rechterbenedenhoek. Houd er rekening mee dat de rode X mogelijk niet direct zichtbaar is, deze is de dag na het importeren wel zichtbaar.
Voor meer informatie, raadpleeg: Step-by-Step: User Guide for imported Press/Media.
-
Kan ik een externe organisatie toevoegen aan mijn press/media items?
Je kunt wel een externe organisatie toevoegen, maar je kunt de interne affliliatie niet verwijderen.
-
Heb je geen antwoord op je vraag gevonden?
Heb je geen antwoord op je vraag gevonden? Stuur dan een bericht naar pure rug.nl.
View this page in: English