Letteren LoungeOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen

GIMOES Conferentie

Vanaf:do 07-11-2024
Tot en met:vr 08-11-2024
Waar:7 november: Harmoniegebouw en Universiteitsbibliotheek, 8 november: Doopsgezinde Kerk, Groningen

Het is inmiddels meer dan tweeënhalf jaar sinds de Russische invasie van Oekraïne in volle hevigheid losbarstte. De gevolgen voor Midden- en Oost-Europa, en voor de internationale gemeenschap, worden stilaan duidelijk. De oorlog aan de rand van het continent werpt aan Europeanen dringende vragen op, over de toekomst van internationale veiligheid, de rol van de Europese Unie, en de dagelijkse realiteit van een bloedige oorlog. Bovendien dwingt het onverwacht uitbreken van een achteraf voorspelbaar conflict ons tot het stellen van fundamentele vragen over de stand van onderzoek en maatschappelijke status van Midden- en Oost-Europastudies.

Om antwoorden te vinden op deze en andere vragen nodigt het Groningen Instituut voor Midden- en Oost-Europese Studies (GIMOES) je van harte uit voor een prikkelend en enerverend conferentie op 7 en 8 november in Groningen. Er zullen maar liefst 36 sprekers lezingen geven, verspreid over twee dagen. De thema’s die ter sprake komen zijn uiterst gevarieerd; van de geschiedenis van de Oekraïense staat tot de de staat van de Russische economie, en van de toekomst van het Europese project in het Oosten tot het Ruslandbeeld van de PVV, om slechts enkelen te noemen.

Social Medialinkedin youtube