Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen PedOn Alumni AVOG Nieuws archief

Uitnodiging oratie Adrie Visscher, 8 december 2015

18 november 2015

Beste studenten,

Op 8 december zal ik mijn oratie met de titel ‘Over de zin van opbrengstgericht(er) werken in het onderwijs’ houden in het Academiegebouw van de Rijksuniversiteit Groningen (zie attachment).

Tijdens deze ceremonie zal ik een presentatie van 30 minuten geven waarin ik in zal gaan op:

• wat opbrengstgericht werken precies inhoudt (het gebruik van leerlingprestatiedata voor het nemen van instructiebeslissingen is daarbij heel belangrijk),
  • wat we de afgelopen jaren geleerd hebben over de condities waaronder opbrengstgericht werken effectief is,
  • hoe we op basis van toekomstig onderzoek verder kunnen bevorderen dat scholen d.m.v. opbrengstgericht werken hun onderwijskwaliteit en leerprestaties verbeteren.

Jullie zijn van harte welkom bij de oratie en bij de receptie na afloop!

Uitnodiging (pdf)

Met vriendelijke groeten,