Vakvernieuwing voor de Moderne Vreemde Talen: het docentperspectief
De vakvernieuwing voor het onderwijs in de moderne vreemde talen en Nederlands gaat de laatste fase in voordat deze wordt doorgevoerd in het onderwijs. Eén van de belangrijkste aanpassingen van de vakvernieuwing is dat het onderwijs in de talen náást taalvaardigheid ook veel aandacht zal hebben voor het ontwikkelen van taalbewustzijn en cultuurbewustzijn. Het succes van deze vakvernieuwing zal afhangen van een aantal voorwaarden, zoals het de vorm en inhoud van het examen, maar ook het draagvlak in op de scholen en de mate waarin docenten zijn voorbereid op de aankomende veranderingen. In deze workshop doe ik eerste verslag van een aantal onderzoeken naar de voorbereiding en het draagvlak van verschillende partijen. Daarna zullen we aan de hand van een aantal stellingen de mogelijke knelpunten identificeren en op zoek gaat naar oplossingen.
Een workshop door Wander Lowie
- Voertaal: Nederlands
- Ronde: 2
Laatst gewijzigd: | 15 oktober 2024 13:57 |