Maakt AI het taalonderwijs overbodig? Op weg naar een toekomstbestendig vreemdetalenonderwijs
De integratie van kunstmatige intelligentie (AI) in het talenonderwijs roept de vraag op of ons traditioneel vreemdetalenonderwijs overbodig wordt. In mijn onderzoek richt ik me op de toekomst van het moderne vreemdetalenonderwijs in het voortgezet onderwijs en hoe AI-tools effectief kunnen worden geïntegreerd in een vernieuwd curriculum.
Op basis hiervan zullen we bespreken welke mogelijkheden er zijn voor het inzetten van AI-gebaseerde middelen om taalvaardigheden te versterken én om leerlingen bewust en kritisch te leren omgaan met deze technologie. We gaan dieper in op wat al bekend is over AI in de taalles en onderzoeken hoe dit kan worden toegepast binnen de drie domeinen van het herziene curriculum. Tijdens deze workshop werken we samen aan enkele concrete lesvoorbeelden die direct toepasbaar zijn in de MVT-les. Ontdek hoe AI het vreemdetalenonderwijs kan transformeren en leerlingen helpt zich optimaal voor te bereiden op de toekomst.
Een workshop door Mireille Hassemer
- Voertaal: Nederlands
- Ronde: 1
Laatst gewijzigd: | 14 oktober 2024 14:29 |