Over ons Faculty of Science and Engineering Groningen Engineering Center (GEC)

Kennisoverdracht naar maatschappij en industrie

24 april 2019

‘En dan heb je ineens een commercieel product in handen’

Valorisatie loont. Kennisbescherming helpt bij het vinden van commerciële en maatschappelijke partners om kennis toegepast te krijgen en zo maatschappelijke impact te creëren. Daarnaast mag je als onderzoeker van RUG en UMCG een kwart van de revenuen die vrijkomen uit commerciële toepassing van kennis naar eigen inzicht besteden voor nieuw onderzoek. Prof. dr. Erik Frijlink, prof. dr. Hedderik van Rijn, prof. dr. Francesco Picchioni en dr. Eize Stamhuis financieren onderzoek voor een deel vanuit royalties. Hun verhaal.

Laatst gewijzigd:07 juni 2019 09:06