Werken met studentenOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen
Werken met studenten
Jonge talenten in economie en bedrijfskunde
Werken met studenten Vraagstuk voor studenten

Studenten Business Research & Consultancy werken samen met 99gram.nl

decoratieve afbeelding

Ons Business Research & Consultancy programma helpt bedrijven uitdagingen aan te gaan met innovatieve oplossingen, ontwikkeld door studenten. Een recente samenwerking met 99gram.nl, een platform dat anonieme preventieve zorg biedt aan jongeren met eetstoornissen, benadrukt de waarde van deze samenwerking. Onze studenten leverden bruikbare oplossingen door grondig onderzoek, creatieve probleemoplossing en nauwe samenwerking met de klant, die direct inspeelden op de behoeften van het bedrijf. Dit illustreert hoe academische samenwerking bijdraagt aan zakelijk succes.

99gram.nl stond voor de uitdaging om de effectiviteit van haar diensten te bewijzen, wat cruciaal was om financiering te verkrijgen en innovatie te behouden. Door veranderingen in overheidsreguleringen worstelde het platform met het aantonen van haar waarde vanwege de anonieme aard van de dienstverlening. Het studententeam herkende dat de stagnerende groei van het platform de mogelijkheid om financiering te verkrijgen en het bereik te vergroten, beperkte.

Het team concludeerde dat hoewel de website en communicatiemethoden van 99gram.nl hun doel dienden, er ruimte was voor verbetering. Ze stelden voor om deze aspecten te updaten om de gebruikerservaring en effectiviteit te verhogen. Bovendien zouden een bredere focus en verfijnde SEO-strategieën kunnen bijdragen aan een groter bereik en meer organisch verkeer.

Gezien de budgetbeperkingen stelde het team drie scenario's voor: met een laag, gemiddeld en hoog budget, elk vergezeld van stapsgewijze handleidingen om de implementatie te vergemakkelijken.

Als 99gram.nl de aanbevelingen zou uitvoeren, zou het platform mogelijk:

• Haar gebruikersbestand laten groeien, waardoor de behoefte aan haar diensten duidelijk wordt.
  • Stabielere en hogere financiering verkrijgen op basis van gebruikersgroei.
  • Het platform blijven uitbreiden, wat de duurzaamheid en relevantie zou waarborgen.

De organisatie was zeer tevreden met het werk van de studenten. Eerdere samenwerkingen met studenten hadden niet aan hun verwachtingen voldaan, maar dit project leverde specifieke, bruikbare aanbevelingen op die gemakkelijk konden worden geïmplementeerd. Het werk van het team wakkerde de passie van de oprichters voor het project weer aan en zorgde voor een duidelijk pad vooruit.

Klantgetuigenis
"Onze ervaring met de studenten van de Rijksuniversiteit Groningen was uitstekend. Ze benaderden onze uitdagingen met professionaliteit, creativiteit en een goed begrip van onze behoeften. De aanbevelingen die ze deden waren niet alleen inzichtelijk, maar ook uitvoerbaar, wat voor ons van cruciaal belang was. We kijken uit naar toekomstige samenwerkingen!” - Jolinde, medeoprichter van 99gram.nl

Laatst gewijzigd:16 september 2024 13:42