Klanten behouden? Een app werkt beter dan een mobiele website
Het is voor retailers de moeite waard om een app toe te voegen aan hun verkoopkanalen. Klanten die de app gebruiken hebben namelijk een hogere aankoopkans, een hogere aankoopfrequentie en geven meer geld uit dan klanten die alleen de website van de winkel gebruiken. Bovendien ervaren klanten die winkelen via een app minder financiële risico’s.
Dat concludeert Huan Liu in haar proefschrift. Tot slot stelt zij vast dat apps ook de hoeveelheid aankopen bij niet-loyale klanten verhogen. Een app is dan ook een beter middel om klanten te behouden dan een mobiele website. Liu promoveert op 23 mei aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer informatie
- Contact: Huan Liu
- Lees het volledige proefschrift: Omnichannel Retailing: Mobile channel adoption and digital discounts
________________________________________________
> Meer nieuws van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
> FEB-experts in de media
Laatst gewijzigd: | 29 februari 2024 10:02 |
Meer nieuws
-
17 juli 2024
Veni-beurzen voor tien Groningse onderzoekers
Aan tien onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG is een Veni-beurs van maximaal 320.000 euror toegekend. De Veni-beurzen worden jaarlijks toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk onderzoek (NWO) en zijn...
-
08 juli 2024
Nieuwe samenwerking UGBS en Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen: opleidingen voor professionals
Het samenbrengen van kennis en ervaring van beide partners levert nieuwe opleidingsmogelijkheden voor werkenden in uiteenlopende organisaties.
-
02 juli 2024
Roeping of noodzakelijk kwaad?
Het is belangrijk om te weten hoe werknemers hun baan zien, ontdekte Milena Nikolova. De hoogleraar Economics of Well-being onderscheidt drie verschillende arbeidsmotivaties.