Medische Bibliotheek
Medische Bibliotheek Nieuws

Refworks aanpassing UMCG-netwerk

14 september 2020

Vanaf vrijdag 18 september zal de manier waarop Refworks gebruikt moet worden op een UMCG computer of via Toegang.umcg.nl veranderen.

• Op uw UMCG computer komt een aparte “Refworks for Word” snelkoppeling beschikbaar bij “Start; Alle Programma’s “, die altijd gebruikt MOET worden om met Refworks in Word te kunnen werken.

In de praktijk zal dit betekenen dat als u een bestand wil openen met refworks referenties , u niet direct het bestand kunt openen in Word of de Verkenner, maar eerst “Refworks for Word” moet opstarten en vanuit daar onder File > Open het betreffende bestand moet zoeken.

• Via Toegang.umcg.nl komt deze snelkoppeling ook beschikbaar in de desktop van Windows 7 Productie, maar óók apart onder de Tab Applicaties. “Refworks for Word” kan op die manier ook gebruikt worden, zonder de hele desktop op te starten. Zie plaatje hieronder.

• De “oude” Refworks-plugin in de map “UMC Groningen applicaties” zal niet meer beschikbaar zijn, als u inlogt in de virtuele werkomgeving.

• Aanleiding voor deze nieuwe manier van aanbieden van Refworks in het UMCG, is een nieuwe manier van verwerken van (Office) plugins door ICT van het UMCG.

Lees hier meer over.

• Voor alle vragen hierover of over reference management in het algemeen, kunt u terecht bij refman@umcg.nl

RefworksforWord
Laatst gewijzigd:16 september 2020 16:01