Medische Bibliotheek
Medische Bibliotheek Nieuws

Niet meer inloggen met Proxy-account per 1 september

10 juli 2019

Per 1 september aanstaande kunnen UMCG-medewerkers niet meer inloggen met een Proxy-account voor thuistoegang tot de online collectie van de bibliotheek. U kunt nu inloggen met uw UMCG-emailadres (dus niet uw gebruikersnaam) en UMCG-wachtwoord (Single sign-on)

Hoe gaat het in z’n werk?

1.     Ga eerst naar de website van de CMB . Ga vanaf daar naar een database zoals PubMed of naar een e-tijdschrift of e-boek. U komt dan vanzelf op het inlogscherm terecht. Hier geeft u aan dat u UMCG-medewerker bent.

2.     Of ga meteen naar het inlogscherm en ga vervolgens door naar een e-tijdschrift of e-boek of een database.

Verandering gebruik apps Browzine en Read:

U logt niet meer in via 'other users'. Als u op uw accountnaam klikt kunt u uw instellingen aanpassen via 'Change Library', kies: University Medical Center Groningen.

Ook als u de proxy-url en login gebruikt op uw eigen pc, macbook of laptop moet u kiezen voor UG/UMCG users.

Meer informatie

Heeft u vragen? Neem dan contact op met de CMB, telefoon 050-3616200, e-mail cmb umcg.nl, chat CMB

Laatst gewijzigd:11 juli 2019 13:07