Over ons Campus Fryslân Centre for Sustainable Entrepreneurship

Duurzame toekomst voor Friese Folklore

10 maart 2021

Van masterscriptie tot publicatie: Anne-Baukje Coster (MSc Sustainable Entrepreneurship alumnus), schreef samen met dr. Maaike de Jong, Alexander Grit en Sander Vroom het artikel "Duurzame toekomst voor Friese Folklore", dat werd gepubliceerd in Volkskunde.

Volkskunde

Het onderzoek, gericht op SDG 11 'Duurzame steden en gemeenschappen', gaat over de kansen en uitdagingen van immaterieel cultureel erfgoed en toerisme in Friesland. Het is geschreven om het bewustzijn van cultureel erfgoed en kwesties met betrekking tot duurzame ontwikkeling op het gebied van conservering en immaterieel cultureel erfgoed te bevorderen.

Tot op heden zijn er weinig onderzoeken gedaan naar de indicatoren die de relatie tussen behoud van cultureel erfgoed en duurzame ontwikkeling kunnen ondersteunen. Het artikel is bedoeld om verder te gaan dan deze limiet en het probleem operationeel te benaderen. Het is gericht op de rol die cultureel erfgoed kan spelen in het kader van duurzame ontwikkeling.

Laatst gewijzigd:23 december 2022 09:31