University of Groningen Business School slaat handen ineen met Nima en brancheorganisaties DDMA en Data & Insights Network voor nieuwe executive programma ‘Marketing Impact met Data en AI’
University of Groningen Business School slaat de handen ineen met de brancheorganisatie DDMA, het Data & Insights Network (DIN) en de NIMA beroepsvereniging voor een nieuwe opleiding: ‘Marketing Impact met Data en AI’. Dit executive programma speelt in op de groeiende behoefte aan professionals die data en AI strategisch kunnen inzetten voor marketingdoeleinden in een landschap dat onderhevig is aan snelle technologische verandering. Deze samenwerking tussen brancheverenigingen en kennis- en opleidingsinstellingen is uniek in Nederland en vormt de ideale combinatie om theorie en praktijk samen te brengen om marketingprofessionals en dataprofessionals in het marketing vakgebied klaar te stomen voor de toekomst.
Over het programma: ‘Marketing Impact met Data en AI’
‘Marketing Impact met Data en AI’ biedt een compleet overzicht van de nieuwste inzichten en vaardigheden die nodig zijn om data en AI succesvol toe te passen binnen marketingstrategieën. Het curriculum is ontwikkeld door experts van de Rijksuniversiteit Groningen in samenwerking met DDMA, Data & Insights Network en NIMA. Deelnemers worden begeleid door topdocenten en praktijkprofessionals, en leren datagedreven strategieën opzetten, klantinzichten verbeteren en bedrijfsresultaten optimaliseren door middel van data en AI.
Het programma richt zich specifiek op data marketeers, data scientists, data consultants en data engineers. Voor elk van deze beroepsgroepen is een module ontwikkeld, die stuk voor stuk dieper ingaan op de voor hun relevante onderdelen van datagedreven werken in het marketingvakgebied. Deelnemers doen gericht kennis en vaardigheden op binnen hun eigen discipline.
Voor meer informatie over het programma, een interview met kerndocent Jaap Wieringa, lees verder op onze website: Marketing Impact met Data en AI.
“Wij zijn zeer verheugd met deze samenwerking hetgeen een duidelijke meerwaarde levert aan onze doelstelling om vernieuwende inzichten te verbinden aan actuele vraagstukken. Het versterkt de relevantie van de dataprogramma’s, maakt dat deze nauw aansluiten bij zowel de theoretische als de praktische ontwikkelingen in het vakgebied en bereidt de marketeer voor op de toekomst.” Nikolaj Bijleveld, Managing Director bij UGBS
Laatst gewijzigd: | 14 november 2024 09:33 |
Meer nieuws
-
10 juni 2024
Om een wolkenkrabber heen zwermen
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...
-
21 mei 2024
Uitslag universitaire verkiezingen 2024
De stemmen zijn geteld en de uitslag van de universitaire verkiezingen is binnen!