Kijk mee naar de allereerste Ben Feringa Lecture op 20 november

20 november 18:30 - 19:30

Op vrijdagavond 20 november organiseren het Consulaat Generaal van het Koninkrijk der Nederlanden, de Vereniging van Nederlandse Universiteiten (VSNU) en de afdeling Alumni Relations van de RUG, de eerste internationale Ben Feringa Lecture. Deze nieuwe Engelstalige lezingenreeks is niet alleen vernoemd naar de winnaar van de Nobelprijs voor Scheikunde in 2016, de eerste lezing wordt ook (online) uitgesproken door oa. prof. dr. Ben L. Feringa zelf. Iedereen die geinteresseerd is kan er gratis bij zijn.

De consul-generaal van het Koninkrijk der Nederlanden, Dirk Janssen, opent vrijdagavond 20 november de Ben Feringa Lecture. Hierna vertelt professor Feringa samen met professor Zhenan Bao van Stanford University over onderzoek doen in tijden van Covid-19, nieuwe ontwikkelingen binnen hun onderzoeksgroepen, belangrijke onderzoeksthema’s voor de toekomst, en over het motiveren en inspireren van jong talent spreken. De sessie wordt afgesloten met een online vraag en antwoord, geleid door moderator Aafke Eppinga.

Laatst gewijzigd:18 februari 2021 14:32