Over ons Werken bij de RUG Vacatures

Content Marketing Coördinator (Zwangerschapsvervanging, 0,7 fte) (V24.0456)

Functieomschrijving

De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) zoekt een gedreven Content Marketing Coördinator om het team Talent Acquisition tijdelijk te versterken. Gedurende 6 maanden (zwangerschapsvervanging) ben jij verantwoordelijk voor zowel het uitvoeren van content marketing taken als het coördineren van de werkzaamheden van een content medewerker en drie student-assistenten. De RUG behoort tot de top van de Europese universiteiten en werkt actief samen met het bedrijfsleven, overheden en de maatschappij. Je komt te werken bij University Services, een afdeling die zich richt op de ondersteuning van onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering. Samen met tien collega’s en student-assistenten vorm je het team Talent Acquisition, dat zich inzet voor de werving en voorlichting van nieuwe studenten, medewerkers en PhD-kandidaten.

Functieoverzicht
Als Content Marketing Coördinator ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van content marketing plannen. Je zorgt ervoor dat alle contentprojecten binnen het team soepel verlopen en op elkaar zijn afgestemd. Daarnaast coördineer je de werkzaamheden van een content medewerker en twee student-assistenten, en bied je ondersteuning bij de doorontwikkeling van onze content marketing strategie. Met jouw analytisch vermogen en organisatorisch talent zorg je voor een optimale samenwerking binnen het team en met andere afdelingen van de RUG.

Ben jij een ervaren content marketing professional met coördinerende vaardigheden en oog voor detail? We nodigen je graag uit om te solliciteren voor deze veelzijdige en uitdagende functie.

Verantwoordelijkheden en Taken

• Inhoudelijke coördinatie: Samen met een directe collega doe je de inhoudelijke coördinatie van de werkzaamheden van een content medewerker en twee student-assistenten, waarbij je zorgt voor een efficiënte en gestructureerde workflow binnen het team.
  • Content marketing strategie: Je ontwikkelt en implementeert content marketing plannen voor diverse kanalen, met een sterke focus op social media, website content, en e-mailmarketing. Je zorgt ervoor dat alle content consistent en effectief is, passend bij de doelen van het team.
  • Representatie en samenwerking: Als vertegenwoordiger van het team werk je nauw samen met verschillende faculteiten en afdelingen binnen de universiteit. Je fungeert als vraagbaak en sparringpartner voor collega’s en zorgt ervoor dat de communicatie en content vanuit het team goed op elkaar zijn afgestemd.
  • Analyseren en optimaliseren: Je maakt gebruik van tools zoals Google Analytics om de effectiviteit van content te meten en te optimaliseren. Je analyseert de resultaten van campagnes en stuurt waar nodig bij.
  • Adviseren en ondersteunen: Je biedt advies en ondersteuning aan andere teamleden en afdelingen over content marketing gerelateerde zaken. Je draagt actief bij aan de doorontwikkeling van onze contentstrategieën en de implementatie van nieuwe ideeën.

Functie-eisen

• Minimaal 3 jaar ervaring met content marketing, bij voorkeur in een complexe organisatie.
  • Je werkt gestructureerd en weet goed overzicht te houden, ook in drukke periodes.
  • Je hebt een proactieve houding en bent in staat om effectief samen te werken met verschillende stakeholders.
  • Kennis van Google Analytics en andere online marketing tools is een pré.
  • Je bent communicatief sterk en vindt het leuk om als vraagbaak en sparringpartner te fungeren voor collega’s.
  • Je beschikt over uitstekende taalvaardigheid, zowel in het Nederlands als in het Engels.

Arbeidsvoorwaarden

Wat wij bieden in overeenstemming met de cao Nederlandse Universiteiten

• Een tijdelijke positie binnen het Talent Acquisition Team aan de Rijksuniversiteit Groningen.
  • De mogelijkheid om een grote bijdrage te leveren aan de communicatie van de universiteit.
  • Een salaris afhankelijk van opleiding en ervaring, variërend van minimaal € 3.345 tot maximaal € 5.278 bruto per maand voor een fulltime positie (schaal 10, UFO-profiel communicatieadviseur 3).
  • Je krijgt 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsbonus op basis van je jaarlijkse bruto-inkomen.
  • Je hebt 232 uur betaald verlof per jaar voor een fulltime positie.
  • Een dynamische en gezellige werkomgeving.

Het betreft een tijdelijk dienstverband in verband met zwangerschapsvervanging.

Datum van indiensttreding: zo spoedig mogelijk

Sollicitatie

Je kunt solliciteren door middel van je sollicitatiebrief voorzien van curriculum vitae te sturen vóór 28 oktober 2024 uitsluitend aan de hand van het sollicitatieformulier.

De Rijksuniversiteit Groningen vindt sociale veiligheid belangrijk. We streven ernaar een universiteit te zijn waar medewerkers en studenten zich gerespecteerd en thuis voelen, ongeacht verschillen in achtergronden, ervaringen, perspectieven en identiteit. Voor meer informatie zie ook onze pagina over ons diversiteitsbeleid: https://www.rug.nl/about-ug/policy-and-strategy/diversity-and-inclusion/

Onze selectieprocedure volgt de richtlijnen van de sollicitatiecode NVP: https://www.nvp-hrnetwerk.nl/nl/sollicitatiecode

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Voor informatie kunt u contact opnemen met:

• Rutger Brood, MA, r.h.brood rug.nl

Bovenstaand(e) e-mailadres(sen) gelieve niet te gebruiken voor het reageren op de vacatures.

Reageren op deze vacature