Over ons Werken bij de RUG Vacatures

Docent Klinische Neuropsychologie (0,5 fte) (V24.0387)

Functieomschrijving

De Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen is op zoek naar een Docent op het gebied van de klinische neuropsychologie. Deze tijdelijke positie is binnen de basiseenheid Klinische en Ontwikkelingsneuropsychologie.

Wij verwachten van de kandidaat dat hij/zij onderwijs kan geven en ondersteunen in ontwikkelde en reguliere onderwijsonderdelen, zoals cursussen in het bachelorprogramma en in de mastertracks Klinische Neuropsychologie en Clinical Neuropsychology. Onderwijs binnen de Faculteit wordt aangeboden in verschillende onderwijsmethoden, zowel in het Engels als in het Nederlands.

De Rijksuniversiteit Groningen is een internationaal georiënteerde universiteit, geworteld in Groningen, de City of Talent. Al 400 jaar staat kwaliteit centraal. Met resultaat: op invloedrijke ranglijsten bevindt de RUG zich op een positie rond de top honderd.

De Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen is sterk in onderzoek en onderwijs op het gebied van gedrag, denken, leren en samenleven van mensen. We werken aan sociale vraagstukken en problemen die mensen ervaren in het dagelijks leven. Centraal staat de individuele en maatschappelijke veerkracht en de vraag hoe we deze kunnen vergroten. We richten ons hierbij op de onderwerpen migratie, milieu en klimaat, gezondheid, opvoeding en onderwijs, bescherming van kwetsbare minderheden en duurzame samenwerkingsverbanden. Bij de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen werken ruim 800 medewerkers.

Binnen de basiseenheid Klinische en Ontwikkelingsneuropsychologie wordt klinisch onderzoek uitgevoerd, gericht op mensen met neurologische en psychiatrische aandoeningen. Het onderzoek richt zich op de aard van deze aandoeningen, de effecten van behandeling en de gevolgen van deze aandoeningen voor het dagelijks leven en de participatie in de samenleving. Daarnaast geven de leden van de basiseenheid onderwijs binnen het bachelorprogramma Psychologie en binnen de mastertracks Klinische Neuropsychologie en Clinical Neuropsychology.

Functie-eisen

• Afgeronde master in de Sociale en Gedragswetenschappen, bij voorkeur op het gebied van de klinische (neuro)psychologie
  • Ervaring en interesse in het verzorgen van onderwijs aan studenten
  • Ervaring in het klinische werkveld, bijv. d.m.v. een klinische praktijkstage
  • Affiniteit met en kennis over de neuropsychologie
  • Interesse in vernieuwende onderwijsmethodes
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel het Nederlands als Engels
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden en goed kunnen werken in teamverband
  • Belangrijke competenties in deze functie zijn analytisch vermogen, omgevingsgerichtheid, presenteren en resultaatgerichtheid.

Arbeidsvoorwaarden

Wij bieden in overeenstemming met de cao Nederlandse Universiteiten:

• Een salaris afhankelijk van opleiding en ervaring van minimaal € 3226 en maximaal € 5090 (schaal 10) bruto per maand bij een fulltime dienstverband
  • 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering over het jaarlijks bruto-inkomen
  • Aantrekkelijke secundaire en marktconforme arbeidsvoorwaarden
  • Functie indeling in het UFO functieprofiel van Docent 4
  • Een tijdelijk dienstverband voor de duur van een jaar.

Ingangsdatum: 1 oktober 2024.

Sollicitatie

U kunt solliciteren door middel van uw sollicitatiebrief, voorzien van curriculum vitae te sturen vóór 4 september 2024 uitsluitend aan de hand van het sollicitatieformulier.

De Rijksuniversiteit Groningen streeft ernaar een universiteit te zijn waar medewerkers en studenten zich gerespecteerd en thuis voelen, ongeacht verschillen in achtergronden, ervaringen, perspectieven en identiteit. Het werken aan onze kernwaarden inclusiviteit en gelijkwaardigheid zien we als een gezamenlijke verantwoordelijkheid en wij werken constructief aan het creëren van een sociaal veilige omgeving. Diversiteit van studenten en medewerkers verrijkt het academische debat en draagt bij aan de kwaliteit van ons onderwijs en onderzoek. Daarom moedigen wij met name sollicitanten uit maatschappelijk ondervertegenwoordigde groepen aan te solliciteren. Voor meer informatie zie ook onze pagina over ons diversiteitsbeleid: https://www.rug.nl/about-ug/policy-and-strategy/diversity-and-inclusion/

Onze selectieprocedure volgt de richtlijnen van de sollicitatiecode NVP: https://www.nvp-hrnetwerk.nl/nl/sollicitatiecode en de Code of Conduct for the recruitment of researchers: https://euraxess.ec.europa.eu/jobs/charter/code van de Europese Commissie.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Voor informatie kunt u contact opnemen met:

• Jeanette de Bruin, secretariaat Klinische en Ontwikkelingsneuropsychologie, jeanette.de.bruin rug.nl

Bovenstaand(e) e-mailadres(sen) gelieve niet te gebruiken voor het reageren op de vacatures.

Reageren op deze vacature