Over ons Actueel Voor de pers

Metting, dr. Esther

Esther Metting

Esther Metting werk als universitair docent eHealth aan het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) en aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. Metting heeft een achtergrond in psychologie en epidemiologie. Haar onderzoek richt zich vooral op het vakgebied van gezondheid en technologie (eHealth). "Helaas kan niet iedereen profiteren van de voordelen van eHealth vanwege een slechte gezondheid en lage digitale geletterdheid. Dit is een probleem omdat deze kwetsbare groepen gemiddeld een slechtere gezondheid hebben en het meeste baat kunnen hebben bij eHealth." Ze past in haar dagelijkse werk kennis uit de epidemiologie, gedrags- en implementatiewetenschappen toe om de acceptatie van eHealth te kunnen verbeteren. Haar algemene doel is om eHealth voor iedereen toegankelijk te maken.

Metting heeft gewerkt als projectleider eHealth in een grote zorgorganisatie en is actief als bestuurslid en adviseur in verschillende patiëntenorganisaties. Haar unieke ervaring in klinische, gedrags- en implementatiewetenschappen heeft geleid tot een solide en multidisciplinaire basis voor gezondheidsonderzoek. Haar doel is om haar talent, ervaring en passie voor wetenschap in te zetten om de wetenschappelijke kennis op het gebied van eHealth te verbeteren.

Sinds de coronacrisis is Metting ook betrokken bij verschillende COVID-19-projecten, waaronder de evaluatie van CoronaMelder/CoronaCheck voor het Ministerie van VWS, de evaluatie van de COVID-19-sneltestlocatie voor het onderwijs in Groningen en onderzoek naar de CoronaCheck app die gebruikt wordt als vaccinatiebewijs/testen voor toegang.

Eerder in het nieuws

Er zijn geen publicaties gevonden die voldoen aan de criteria.

Laatst gewijzigd:24 november 2023 11:10