Sloot, prof. dr. Laurens
Laurens Sloot is hoogleraar Ondernemerschap in de detailhandel aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, met een specialisatie in retailmarketing en brandmarketing. Zijn interesses liggen bij de vrije markt, supermarkten, online verkoop, voedseltrends en nieuwe bedrijfsmodellen. Verder is hij zelf ook ondernemer en heeft hij meerdere bedrijven opgericht waar hij mede-eigenaar van is.
In 1992 begon Sloot zijn academische carrière als assistent-professor aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en in 2006 schreef hij daar zijn proefschrift over assortimentbeheer. In 2011 werd hij aangesteld als Anton Dreesmann hoogleraar Retail Marketing, gevolgd door een benoeming in 2020 tot bijzonder hoogleraar Ondernemerschap in de detailhandel. Voor een periode van vijf jaar richt hij zich op onderzoek naar de meerwaarde van zelfstandig ondernemerschap in de retailsector.
Naast hoogleraar is Sloot ook (parttime) directeur van de EFMI Business School, die hij in 1997 zelf heeft opgericht aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.
Eerder in het nieuws
Er zijn geen publicaties gevonden die voldoen aan de criteria.
Laatst gewijzigd: | 04 september 2024 15:47 |