Over ons Actueel Nieuws

Impact in beeld | overzicht videoserie

21 mei 2024

Impact in beeld is een nieuwe videoserie die je meeneemt in de inspirerende wereld van onderzoek aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ontdek hoe onze wetenschappers verandering teweegbrengen en welke impact ze willen maken.

Klaus Hubacek | Het conceptualiseren en modelleren van de interacties tussen menselijke en omgevingssystemen

In deze nieuwe aflevering vertelt Klaus Hubacek, hoogleraar Wetenschap, technologie en samenleving, over zijn onderzoek naar de ecologische, sociale en economische effecten van beleid, nieuwe technologieën, veranderingen in levensstijl en consumptiepatronen.

Paul Buijs | Duurzame logistiek

In onderstaande aflevering vertelt Paul Buijs, universitair hoofddocent van de faculteit Economie en Bedrijfskunde, over het project ULaaDS: Urban Logistics as an On-Demand Service.

Marjon Fokkens-Bruinsma | Veerkracht en welbevinden van aanstaande docenten

In de onderstaande aflevering vertelt universitair hoofddocent Onderwijs en Onderwijskunde Marjon Fokkens-Bruinsma over het 'Life is tough but so are you' project. Een project dat de veerkracht en het welbevinden van docenten wil helpen te vergroten.

Esther Hartman | Fit en Vaardig op de basisschool

In onderstaande aflevering vertelt bewegingswetenschapper Esther Hartman over haar onderzoek naar de invloed van bewgen in lessen op de basisschool. Ze ontwikkelde de leermethode Fit en Vaardig waarbij basisschoolleerlingen driemaal per week een half uur bwegend taal- en rekenles krijgen.

René Veenstra | Pesten

In de onderstaande aflevering vertelt René Veenstra, hoogleraar Sociologie, over zijn onderzoek naar pesten op scholen en over het anti-pestprogramma KiVa.

Joram Tarusarira | Religie en klimaat

In onderstaande aflevering vertelt Joram Tarusarira, universitair docent Religie, Conflict en Vredesopbouw, over de rol van religie in vraagstukken over klimaatgerelateerde migratie, conflicten, vredesopbouw en verzoening.

Oscar Franken | Waddenonderzoek

In de onderstaande aflevering vertelt ecoloog Oscar Franken over zijn onderzoek naar de waddenbodem.

Lisa Herzog | Filosofie en economie

In de eerste aflevering van Impact in Beeld vertelt Lisa Herzog, professor in politieke filosofie, over haar onderzoek op het snijvlak van Filosofie en Economie.

Laatst gewijzigd:21 mei 2024 13:50