Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

RUG zoekt nieuwe huisdichter 2023-2024

21 juni 2023

De Rijksuniversiteit Groningen is weer op zoek naar een nieuwe huisdichter. Ben jij dat misschien? Stuur dan je gedichten in!

Ieder jaar wordt een nieuwe student van de RUG tot huisdichter benoemd. Een jaar lang schrijft deze huisdichter gedichten over de universiteit en het studentenleven, die onder andere verschijnen op de website van de universiteit. Daarnaast zijn er allerlei activiteiten waar de huisdichter voor uitgenodigd wordt en krijg je de kans om evenementen te organiseren en je gedichten voor te dragen.

Wij zoeken jouw gedichten!

De universiteit is weer op zoek naar kandidaten voor het huisdichterschap 2023-2024. Word jij de opvolger van Yfke Bethlehem?

Je kunt meedoen door drie gedichten te sturen naar b.douwes@rug.nl. Minimaal één gedicht moet over de universiteit gaan. Voeg ook een brief toe waarin je uitlegt waarom jij huisdichter wilt worden en een registratie van de voordracht van één van je gedichten.

Voorwaarden

• Om mee te doen, moet je RUG-student zijn gedurende het hele studiejaar 2023-2024. En goed kunnen dichten natuurlijk.

• Deadline is vrijdag 30 juni 2023.

• De gedichten worden door een jury beoordeeld.

• Voor vragen kun je mailen met Bram Douwes, b.douwes@rug.nl

Laatst gewijzigd:21 juni 2023 14:48