Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

RUG organiseert ‘Open’ House of Connections in oude V&D-pand op 24 juni

15 juni 2023

De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) organiseert op zaterdag 24 juni een publieksdag in het splinternieuwe House of Connections (onderdeel Groot Handelshuis). Geïnteresseerden van alle leeftijden kunnen die dag langskomen en meedoen aan allerlei activiteiten in het gebouw aan de Grote Markt, waar ooit de V&D zat.

Aan de hand van wetenschappelijke proefjes, demonstraties en flitslezingen leren bezoekers meer over het pand en de partijen die er zitten, waaronder de nieuwe Schools voor Wetenschap & Samenleving en deUniversiteit van het Noorden. Er is een belevingsroute voor alle leeftijden met allerlei activiteiten:

• Trek een ‘verouderingspak’ aan en voel hoe het is om oud te zijn
  • Zet een van de Virtual Reality (VR)-brillen op en doe mee aan verschillende wetenschapsgames
  • Bouw mee aan een kunstwerk
  • Laat een echo maken van jouw tong
  • Stap op een waterstoffiets

Het volledige programma staat op de website van het House of Connections.

Praktisch

De open dag duurt van 10.00 tot 16.00 uur. De ingang is tegenover die van restaurant LaPlace, Grote Markt 21. Aanmelden is niet nodig.

Over het House of Connections

Het House of Connections van de Rijksuniversiteit Groningen is de centrale ontmoetingsplek op het gebied van belangrijke maatschappelijke thema’s, waar student, onderzoeker, netwerk en burger samen kunnen komen om van elkaar te leren en elkaar te inspireren. Hier bundelt de universiteit haar krachten en werken we samen aan de urgente transities van vandaag en morgen. Vanuit het House of Connections organiseren we evenementen en activiteiten om te laten zien hoe wetenschap bijdraagt aan het oplossen van grote maatschappelijke problemen.

Flyer evenement
Laatst gewijzigd:15 juni 2023 11:34