Over ons Actueel Nieuws

Mare Riemersma treedt toe tot Raad van Toezicht Rijksuniversiteit Groningen

18 oktober 2023

Mare Riemersma treedt per 1 november 2023 toe tot de Raad van Toezicht van de Rijksuniversiteit Groningen. Ze is benoemd door demissionair minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Robbert Dijkgraaf. Als lid maakt Riemersma deel uit van de Auditcommissie Kwaliteit van de Raad van Toezicht en is ze belast met de taken op het gebied van de kwaliteitszorg. Ze volgt Annette Roeters op, die in 2015 toetrad tot de raad en per 1 november stopt.

Ervaring

Mare Riemersma

Riemersma heeft veel ervaring binnen gemeenten, zorg, woningcorporaties en onderwijs, waar ze diverse managementfuncties bekleedde. Sinds 2018 is ze lid van het College van Bestuur van ROC Drenthe College. Daarnaast is ze vicevoorzitter van het bestuur van VNO-NCW Drenthe.

Bijdrage

Riemersma kijkt ernaar uit bij te dragen aan de Raad van Toezicht van de RUG: “Naast de belangrijke internationale positie van de RUG, is de regionale meerwaarde eveneens van groot belang. Zo wordt met de positionering als Universiteit van het Noorden een belangrijke impuls gegeven aan de regio. Graag draag ik vanuit mijn nieuwe rol bij aan deze koers. Het koppelen van wetenschappelijke kennis aan vakmanschap en meer toegepast onderzoek vanuit HBO en MBO, zie ik als mooie kans voor het versterken van ondernemerschap en mkb in Noord-Nederland.”

Laatst gewijzigd:18 oktober 2023 11:40