Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Veel belangstelling voor M20 Promotieprogramma

04 juli 2023
Aula Academiegebouw

Maar liefst 94 promotievoorstellen zijn er ingediend bij het M20 Promotieprogramma van het Ubbo Emmius Fonds (UEF). Op woensdag 28 juni sloot de inschrijving. Er blijkt veel belangstelling te zijn voor dit programma van waaruit, dankzij een grote gift van een alumnus die anoniem wenst te blijven, jaarlijks tien promotieplaatsen voor de nieuwe RUG Schools voor Wetenschap & Samenleving worden bekostigd. De projecten die in aanmerking komen moeten, net als de Schools, een multi- en interdisciplinair karakter hebben. Na een uitgebreide beoordeling zullen in september tien van de 94 aanvragers een grant krijgen toegekend door het bestuur van het UEF.

Het UEF-M20 Programma zal naar verwachting enkele decennia lopen. In totaal gaat het waarschijnlijk om een bedrag van ongeveer 106 miljoen euro en meer dan 350 onderzoekers die gefinancierd zullen worden en een start kunnen maken als wetenschapper. Daarmee levert het UEF voor een zeer lange periode een belangrijke bijdrage aan de brede ontwikkeling van wetenschappelijke en maatschappelijk relevante kennis, de persoonlijke ontwikkeling van jonge onderzoekers, én de strategische doelen van de RUG.

Het M20 Programma begon in 2022 met een pilot met vier promotieplaatsen.

Laatst gewijzigd:04 juli 2023 11:38