Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Meetactie: Waar beweeg jij?

08 november 2023

Waar bewegen de meeste Noord-Nederlanders? Is het op de fiets naar school, een wandeling naar de supermarkt, een workout in de sportschool of yoga in de achtertuin?

Waar beweeg jij graag, en waarom juist op die plek? Tijdens de CurioUs-meetactie ‘Waar beweeg jij?’ maakt Forum Groningen met bankhangers, weekendwandelaars en sportfanaten aan de hand van een door deelnemers ingevulde vragenlijst een kaart met plekken waar Noord-Nederlanders graag bewegen. Van een balletje trappen, tuinieren en wandelen tot basketballen, de radslag doen of iets anders actiefs.

Doe mee met de enquête zodat RUG-wetenschapper Erja Portegijs in kaart kan brengen welke locaties uitnodigen om (meer) te bewegen. De enquête kost ongeveer 10 minuten tijd om in te vullen. De meetactie loopt tot en met vrijdag 17 november.

Met de meetactie ‘Waar beweeg jij?' krijgt RUG-wetenschapper Erja Portegijs) inzicht in welke plekken uitnodigen om er actief te zijn. Die kennis kunnen gemeenten gebruiken om buurten, dorpen en steden zó in te richten dat het makkelijker is om er voldoende te bewegen. En dat is nodig, want nu beweegt ruim de helft van de Nederlanders minder dan gezond voor ze is. Door jouw favoriete plekken om te bewegen op de kaart te zetten, help je mee aan wetenschappelijk onderzoek om je leefomgeving gezonder te maken én ontdek je fijne nieuwe plekken bij jou in de buurt om te bewegen. Bekijk hier de deelnemersinformatie horende bij deze enquête.

Laatst gewijzigd:08 november 2023 12:40