Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

@UG_Spotlight: een bijzondere kijk op de universiteit

31 oktober 2022
Deuren van de RUG

Wat gebeurt er achter de deuren van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG)? Wie is bezig met baanbrekend onderzoek, welke spannende en innovatieve lessen krijgen studenten en hoe gaan we als RUG om met hedendaagse uitdagingen? Het nieuwe Twitter-account @UG_Spotlight biedt antwoord door onderzoekers, medewerkers en studenten zelf te laten vertellen. Op maandag 31 oktober verschijnen de eerste posts van Brenda Mathijssen, onderzoeker op het gebied van psychologie, cultuur en religie en een van de sprekers tijdens de Aletta Research Meet-up op 3 november.

Elke week neemt iemand van de RUG @UG_Spotlight over om te vertellen over diens werk. Dit kan een interessante onderzoeker zijn, een begeesterde medewerker, een actieve studentenorganisatie, een multidisciplinaire onderzoeksschool, een gepassioneerd docent. Er zijn eigenlijk geen regels, behalve dat degene die het account overneemt regelmatig post over het werk. Of dat nou gaat over een nieuwe ontdekking, favoriete werkplek of bijzondere samenwerking. Zo biedt het account een bijzondere kijk binnen de muren van de universiteit door de ogen van de RUG-community.

Volg het account dus snel op Twitter, ontdek wat je collega’s en medestudenten doen en wie weet vertel jij binnenkort van alles over jouw werk!

Achtergrond

@UG_Spotlight is gebaseerd op het populaire Twitter-account @NL_Wetenschap, waarop wekelijks een andere wetenschapper van een Nederlandse universiteit vertelt over diens onderzoek. De coördinatie van @UG_Spotlight ligt in handen van de afdeling Corporate Communicatie. Heb je vragen of wil je zelf graag een keer het account overnemen? Neem dan contact op met Thomas Vos, Twitter-beheerder van de RUG.

Laatst gewijzigd:13 juni 2024 12:20