Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Opening Noorderlicht-expositie van Nick Hannes

25 april 2022

In opdracht van de RUG en Noorderlicht fotografeerde Nick Hannes de financiële wereld voor de reeks ‘Imagining Science’. Hannes nam zijn foto’s bij enkele Nederlandse en Belgische financiële bedrijven. Prof. Boudewijn de Bruin, hoogleraar financiële ethiek aan de RUG, opent de expositie ‘The Financial Zone’ op 30 april in Kunstpunt Groningen.

Achtergrond

De RUG en Noorderlicht delen de gedachte dat wetenschap en kunst aan elkaar gerelateerd zijn. Beiden hebben een gemeenschappelijk doel om te onderzoeken en kennis te delen. Daarom is Nick Hannes gevraagd een reeks te fotograferen over de financiële wereld. In deze reeks foto’s neem je een kijkje in het bedrijfsleven en hoe haar cultuur eruit ziet.

Opening ‘The Financial Zone’

Nick Hannes presenteert zijn werk in de expositie ‘The Financial Zone’ die te bewonderen is in het Kunstpunt Groningen. De opening van deze expositie vindt plaats om 14:00 uur (inloop 13:30 uur) op zaterdag 30 april. De ontvangst wordt verzorgd door Noorderlicht-directeur Kees van der Meiden. Prof. Boudewijn de Bruin zal de expositie openen.

Over Noorderlicht

Noorderlicht biedt een podium aan kunstenaars van alle nationaliteiten. Het gepresenteerde werk is voornamelijk gerelateerd aan het onderwerp ‘hedendaagse waarneming’. De werken zijn gevormd vanuit de waarnemingen en opvattingen van de kunstenaars.

Kijk voor meer informatie over de expositie op de website van Noorderlicht.

Laatst gewijzigd:19 mei 2022 13:47