Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Parcival College eerste winnaar nieuwe Wubbo Ockelsprijs

21 juni 2013

Het Parcival College in Groningen heeft de Wubbo Ockelsprijs 2.0 gewonnen. De prijs wordt voor de eerste keer uitgereikt aan de meest duurzame school van Noord-Nederland. De prijs bestaat uit een bedrag van 10.000 euro, beschikbaar gesteld door de NHL, de Hanzehogeschool, Stenden University en de Rijksuniversiteit Groningen.

De jury van de Wubbo Ockelsprijs was onder de indruk van de inzet die het Parcival College heeft geleverd in combinatie met de ambities die werden uitgesproken. Het Parcival College organiseerde lesmarathons, kocht zonnepanelen en wil in de toekomst een volledig duurzame school worden. Daartoe tracht de school onder meer het monumentale gebouw waarin de school is gehuisvest veel energiezuiniger te maken.

Ockels trots

‘Het Parcival is de beste’, stelt Ockels, die is ingenomen met de uitkomst van de verkiezing. Hij is trots dat een school waar zoveel gedaan wordt op het gebied van duurzaamheid, de eerste prijswinnaar is.

Prijsuitreiking

De prijs wordt vrijdagochtend 21 juni om 10.00 uur uitgereikt op het Parcival College. U bent van harte uitgenodigd om morgenochtend bij de feestelijke uitreiking op het Parcival College aanwezig te zijn. Tijdens de bijeenkomst wordt een videoboodschap van Wubbo Ockels getoond. Helaas kan de naamgever van de prijs vanwege ziekte niet aanwezig te zijn.

Laatst gewijzigd:08 november 2022 12:27

Meer nieuws

  • 24 mei 2024

    Lustrum 410 in beeld

    Lustrum 410 in beeld: Een fotoverslag van het lustrum 2024

  • 21 mei 2024

    Uitslag universitaire verkiezingen 2024

    De stemmen zijn geteld en de uitslag van de universitaire verkiezingen is binnen!

  • 13 mei 2024

    Moleculen stilzetten

    In zijn laboratorium bouwt natuurkundige Steven Hoekstra aan een opstelling die bestaat uit twee delen: een apparaat dat moleculen van barium-fluoride maakt, en een ander apparaat dat deze moleculen bijna stilzet om ze te kunnen onderzoeken.