Leren rekenen kan sneller en beter
In groep 1 en 2 van de basisschool kunnen kinderen sneller en beter leren rekenen met een meer systematisch opgebouwd onderwijsprogramma. Voor oudere kinderen biedt een rekenaanbod met systematisch gebruik van visuele hulpmiddelen, zoals blokjes en kralenkettingen, veel voordelen. Dit blijkt uit de studie van NWO-onderzoekers Egbert Harskamp en Annemieke Jacobse, beiden werkzaam aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Laatst gewijzigd: | 13 maart 2020 01:52 |
Meer nieuws
-
28 mei 2024
'Vergeet belangen kinderen niet'
Of het nu gaat om migratie, de Groningse aardbevingsproblematiek of uithuisplaatsingen, orthopedagoog Elianne Zijlstra benadrukt dat de belangen van kinderen vaak over het hoofd worden gezien. Met haar onderzoek wil ze daar verandering in brengen.
-
24 mei 2024
30 miljoen euro voor onderzoek naar sociale cohesie
Het SOCION-consortium, waarin sociale- en geesteswetenschappers van vijf verschillende kennisinstellingen onderzoek doen naar sociale cohesie, heeft een NWO Summit Grant van 30 miljoen euro verworven.