Onderzoek The Groningen Research Institute for the Study of Culture (ICOG) News

Nieuwe directeur ICOG

20 november 2023

Prof. dr. Pablo Valdivia is voor de periode 1 november 2023 tot 1 november 2027 benoemd als nieuwe directeur van het Instituut voor Cultuurwetenschappelijk Onderzoek Groningen (ICOG). Pablo volgt in deze rol prof. dr. Sabrina Corbellini op.

Decaan, Thony Visser: ‘Er start een nieuwe periode voor het ICOG. Tijdens de afgelopen visitatie werd expliciet aandacht gevraagd voor een aantal strategische onderwerpen, zoals het ontwikkelen van een aan het onderzoek gekoppelde impactstrategie. Het instituut zal daarbij kunnen profiteren van Pablo‘s inzicht en ervaring, onder andere als directeur van de landelijke Onderzoekschool Literatuurwetenschap (OSL). Het Faculteitsbestuur kijkt uit naar de samenwerking met Pablo.’

Pablo: 'Ik kijk ernaar uit om nauw samen te werken met het faculteitsbestuur, de ICOG-gemeenschap en de ondersteunings- en impactfunctionarissen bij het ontwikkelen van de nieuwe onderzoeks- en impactstrategie. Ik geloof dat dit essentieel is voor het positief afstemmen van wetenschappelijke excellentie en maatschappelijke uitdagingen in een wereld die in toenemende mate onderling verbonden en afhankelijk is. Ik vind het geweldig om met mijn ervaring bij OSL en NIAS-KNAW een bijdrage te leveren aan de faculteit. '

ICOG

Het Instituut voor Cultuurwetenschappelijk Onderzoek Groningen is een van de drie onderzoeksinstituten van de Faculteit der Letteren. Het ICOG omvat veel verschillende disciplines, van geschiedenis, kunst, talen en culturen, Amerikanistiek, media en journalistiek, tot internationale betrekkingen, humanitaire actie en regiostudies. Hoewel het onderzoek zich voornamelijk richt op de westerse cultuur van de klassieke oudheid tot nu, besteedt ICOG ook speciale aandacht aan opkomende gebieden zoals China en Zuidoost-Azië, Rusland, Mexico en Canada.

Laatst gewijzigd:21 november 2023 12:51