Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderwijs Postacademisch Onderwijs

Studiedag Omgevingswet

Deze cursus heeft plaatsgevonden
Logo van de belangrijkste punten verstrekker

In één dag bijgepraat worden over de omgevingswet? Dat kan als u naar de Studiedag Omgevingswet komt. Prof. De Graaf en prof. Tolsma praten u in één dag helemaal bij.

Deze studiedag is bedoeld voor advocaten en juristen die zich bezighouden met het omgevingsrecht.

prof. Hanna Tolsma

Prof. mr. dr. Hanna Tolsma is als hoogleraar Besluitvorming en rechtsbescherming in het omgevingsrecht verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. In 2020 is Hanna benoemd tot hoogleraar Besluitvorming en rechtsbescherming in het omgevingsrecht (in het kader van het Aletta Jacobs stimuleringsfonds). Zij publiceert regelmatig op het terrein van het algemeen bestuurs(proces)recht en het omgevingsrecht. Hanna is onder meer rechter-plaatsvervanger in de Rechtbank Noord-Nederland en lid en plaatsvervangend vz. Bezwaarschriftencommissie ministerie van VWS.

Kars de Graaf

Prof. mr. dr. Kars de Graaf is sinds 1999 werkzaam bij de vakgroep Staatsrecht, Bestuursrecht & Bestuurskunde van de Rijksuniversiteit Groningen, sinds september 2019 als hoogleraar Bestuursrecht en duurzaamheid. Kars promoveerde in 2004 op het verslag van een rechtsvergelijkend onderzoek naar de mogelijkheden en consequenties van schikken in bestuursrechtelijke procedures. Kars is onder meer voorzitter van de vereniging voor milieurecht, lid van het bestuur van de vereniging voor bestuursrecht, jurisprudentieredacteur/annotator van het tijdschrift Milieu en Recht en redacteur van het Tijdschrift voor Omgevingsrecht (TO). Hij is tevens rechter-plaatsvervanger in de Rechtbank Noord-Nederland.

Alle informatie op een rijtje

Docenten

Prof. Hanna Tolsma
Hoogleraar Besluitvorming en rechtsbescherming in het omgevingsrecht