Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderwijs Postacademisch Onderwijs

Actualiteiten Erfrecht

decoratieve afbeelding

Bent u op de hoogte van de allerlaatste ontwikkelingen in het Erfrecht? Kent u de belangrijkste jurisprudentie van de afgelopen tijd? In deze cursus geven mr. dr. Mark Beuker en mr. Joe van Anken een overzicht van de stand van zaken op het gebied van het erfrecht.

Logo van de belangrijkste punten verstrekker

Tijdens de cursus bestaat aandacht voor recente ontwikkelingen op het gebied van het dwingend erfrecht. Uitspraken over de legitieme portie worden besproken en er wordt stilgestaan bij de toepassing van de andere wettelijke rechten uit Boek 4 BW.

Deze cursus is interessant voor notarissen en advocaten die zich bezighouden met het erfrecht.

De docenten

decoratieve afbeelding

Mr. dr. Mark Beuker is universitair docent notarieel recht aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij promoveerde op het proefschrift Grenzen aan testeervrijheid, waarin wordt geschreven over de dwingende bescherming van naasten in het erfrecht. Hij is tevens redacteur van het Tijdschrift Erfrecht en coördinator van het Handboek Boedelafwikkeling.

decoratieve afbeelding

Mr. Joe van Anken is promovendus en docent notarieel recht aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij promoveert op het onderwerp Wettelijke vereffening en de overeenkomstige toepassing daarin van het insolventierecht. Hij is tevens redacteur van Jurisprudentie Erfrecht (JERF) en publiceert, doceert en spreekt regelmatig over zowel het erfrecht in brede zin als het levenstestament.

Alle informatie op een rijtje

Docenten
Mr. dr. Mark Beuker en mr. Joe van Anken
Dinsdag 19 november 2024
Ontvangst
13.30 uur
14.00 uur tot 17.15 uur
Plaats
Faculteit Rechtsgeleerdheid, Oude Boteringestraat 18, 9712 GH Groningen
Cursusprijs
€ 375,- vrijgesteld van BTW en inclusief (digitaal) cursusmateriaal
Studiepunten
3 KNB-punten, 3 NOvA-punten.
MfN-punten, alsmede overige punten op aanvraag
Doelgroep
Notarissen en advocaten die zich bezighouden met het erfrecht
Didactiek