Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderwijs Postacademisch Onderwijs

Actualiteiten bestuurdersaansprakelijkheid

Deze cursus gaat door!
Logo van de belangrijkste punten verstrekker

Tijdens de cursus Actualiteiten bestuurdersaansprakelijkheid komen civielrechtelijke mogelijkheden aan de orde om bestuurders van met name besloten vennootschappen persoonlijk aansprakelijk te stellen.

Prof. Wezeman zal de acualiteiten op het gebied van bestuurdersaansprakelijkheid aan de hand van actuele jurisprudentie met u behanden.

Verschillende aansprakelijkheden op grond van Boek 2 BW (binnen en buiten faillissement) worden besproken, naast bestuurdersaansprakelijkheid wegens onrechtmatig handelen. Ook wordt in dit verband aandacht besteed aan de ontwikkelingen op het terrein van de wetgeving, waaronder de eind 2023 in werking getreden Tijdelijke wet transparantie turboliquidatie.

Na afloop van de cursus van Jan Berend Wezeman bent u volledig op de hoogte van de laatste stand van zaken op het gebied van bestuurdersaansprakelijkheid.

Deze cursus is met name interessant voor advocaten en bedrijfsjuristen.

De docent

decoratieve afbeelding

Prof. mr. dr. Jan Berend Wezeman is als hoogleraar Handelsrecht en Ondernemingsrecht verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is onder meer redacteur van het Nederlands Tijdschrift voor Handelsrecht, het journal Onderneming en Financiering (O&F) en redacteur SDU Commentaar Ondernemingsrecht.

Alle informatie op een rijtje

Docenten
Prof. mr. dr. J.B. Wezeman
Dinsdag 22 oktober 2024