Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Promotie Suzan Sierksma-Agteres

Wanneer:do 12-01-2023 om 16:15
Waar:Academiegebouw RUG

PhD-kandidaat Suzan Sierksma-Agteres onderzocht hoe we de betekenis van Paulus’ veelvuldige gebruik van de Griekse woordgroep pistis / pisteuō – in het Nederlands vaak vertaald als ‘geloof’ / ‘geloven’ – kunnen begrijpen in het licht van het taalgebruik en de discoursen van zijn tijd. ‘Juist door het gebruik van geloofstaal presenteerde de vroegchristelijke beweging zichzelf als een meer filosofisch en redelijk type religie. Dat staat lijnrecht tegenover hedendaagse psychologische en fideïstische noties als een “sprong in geloof” of “blind geloof”’, aldus Suzan. Op donderdag 12 januari zal zij haar PhD-thesis verdedigen om daarmee de doctorale graad in de Theologie aan de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap te krijgen.

Voor meer informatie, zie het nieuwsbericht: