Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

18 juni 2024
profielfoto Nolda Tipping-Griffioen
Nolda Tipping-Griffioen

Nolda Tipping-Griffioen start op 1 juli 2024 als algemeen directeur bij het Centrum voor Informatie Technologie (CIT) van de Rijksuniversiteit Groningen. Daarnaast vervult ze ook de rol van Chief Information Officer (CIO) van de universiteit. Zij volgt Ronald Stolk op, die eerder dit jaar vertrok om oprichtingsdirecteur van de Nederlandse AI-factory te worden.

Nolda Tipping was tot voor kort directeur ICT bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Eerder was zij meerdere jaren werkzaam bij Shell in verschillende landen en functies, onder andere als projectmanager Offshore. Daarnaast maakt ze deel uit van SER Topvrouwen, onderdeel van het SER-programma Diversiteit en Inclusie. Nolda Tipping studeerde Industrial Engineering aan de Technische Universiteit Delft.

Nolda Tipping is blij met haar benoeming tot algemeen directeur van het CIT. “Ik kijk ernaar uit om aan de slag te gaan in de dynamische omgeving van onderwijs en onderzoek en een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van de ICT binnen de RUG. Ik zie bij het CIT mensen die heel gepassioneerd zijn voor hun vak en voor de universiteit. Dat vind ik mooi en ik heb veel zin om met zulke collega’s te gaan samenwerken.”

Thema’s als privacy en security, artificial intelligence en klantgerichtheid staan de komende jaren hoog op de agenda.  “Tegenwoordig kan bijna niets meer zonder ICT, laten we dat in ons voordeel gebruiken om de RUG goed neer te zetten als universiteit. Dat zie ik als een deel van mijn missie.”

Laatst gewijzigd:18 juni 2024 11:27