Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Coronavirus-informatie

Deze pagina bevat de meest actuele informatie over de gevolgen van het coronavirus voor studenten, medewerkers, aankomende studenten en studiekiezers, en overige relaties van de RUG.

Actuele corona-informatie in het kort:

Vanaf maart '22 is de RUG is weer volledig open. Onderwijs en evenementen voor grote groepen zijn weer mogelijk en medewerkers kunnen weer naar kantoor.
We houden de situatie rondom het coronavirus goed in de gaten, mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Hoewel de coronamaatregelen zijn afgeschaald, blijven de volgende basisregels gelden:

• Was regelmatig je handen.
  • Hoest en nies in je elleboog.
  • Ventileer in binnenruimtes en zorg voor frisse lucht.

Voor vragen over het coronabeleid kun je terecht op de website van het RIVM.

Specifieke informatie per doelgroep en oude corona informatie-updates vind je hieronder.

Informatie per doelgroep

Overige relaties van de RUG kunnen voor meer informatie contact opnemen met communicatie rug.nl.

Need to know voor medewerkers/studenten

2022:

11 juli: zelftests af te halen bij receptiebalies. Lees meer op Student Portal en My University.

18 maart: Corona-update 18 maart 2022. Lees de update op Student Portal en My University.
Meeste coronamaatregelen afgeschaft

17 februari: Corona-update 17 februari 2022. Lees de update op Student Portal en My University.
Fysiek onderwijs weer volop mogelijk, groepsgrootte afgeschaft

27 januari: Corona-update 17 januari 2022. Lees de update op Student Portal en My University.
Lichte versoepelingen in het hoger onderwijs

15 januari: Corona-update 15 januari 2022. Lees de update op Student Portal en My University.
Gedeeltelijke heropening RUG

13 januari: Corona-update 13 januari 2022. Lees de update op Student Portal en My University.
Extra tentamenmoment fysieke tentamens

6 januari: Corona-update 6 januari 2022. Lees de update op Student Portal en My University.
Coronaregels Aletta Jacobshal bij tentamens

4 januari: Corona-update 4 januari 2022. Lees de update op Student Portal en My University.
Hoger onderwijs blijft voorlopig online

2021:

18 december: Corona-update 18 december 2021. Lees de update op Student Portal en My University.
Hoger onderwijs voorlopig weer online

16 december: Corona-update 16 december 2021. Lees de update op My University.
Basisonderwijs eerder dicht, noodopvang bij cruciale beroepen

2 december: Corona-update 2 december 2021. Lees de update op Student Portal en My University.
Mondkapjes en zelftests bij recepties

Nuttige websites

Laatst gewijzigd:12 februari 2024 15:44