Versterken ‘winkelbeleving’ kan traditionele ketens redden in strijd met webshops
Online shoppen is sterk in opkomst. Dat bracht recent verschillende traditionele winkelketens in grote problemen. Toch hebben fysieke winkels zeker nog toekomst, stelt Laurens Sloot, bijzonder hoogleraar Retail Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. ‘Door de snel toegenomen mogelijkheden om online te bestellen gaan we anders winkelen. Retailers moeten daarop inspelen. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van betere service, persoonlijk advies, op maat ontworpen kleding of vers bereide gerechten in een sushibar in een supermarkt. De beleving wordt steeds belangrijker. Fysieke winkels moeten echt iets toevoegen aan hun aanbod.’
Meer informatie
- Contact: Laurens Sloot
- Nieuwsuur: ‘Online marktaandeel supermarkten groeit 20 tot 30 procent per jaar’
- Oratie prof.dr. Sloot: Online winkels groeien, wat kunnen traditionele retailers doen?
- Laurens Sloot benoemd tot bijzonder hoogleraar Retail Marketing

Laatst gewijzigd: | 10 september 2024 15:30 |
Meer nieuws
-
01 april 2025
Executive MBA van UGBS best beoordeelde MBA | Nationale Keuzegids 2025
Volgens de onafhankelijke Keuzegids Masters 2025 is de Executive MBA van de University of Groningen Business School de best beoordeelde MBA van Nederland (deeltijd én voltijd).
-
01 april 2025
Executive Master of M&A and Valuation geaccrediteerd als joint degree met Vrije Universiteit Amsterdam
Vanaf 1 september ontvangen deelnemers aan het programma na succesvolle afronding een masterdiploma van zowel de Rijksuniversiteit Groningen als de Vrije Universiteit Amsterdam.
-
05 maart 2025
Vrouwen in de wetenschap
De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.