Versterken ‘winkelbeleving’ kan traditionele ketens redden in strijd met webshops
Online shoppen is sterk in opkomst. Dat bracht recent verschillende traditionele winkelketens in grote problemen. Toch hebben fysieke winkels zeker nog toekomst, stelt Laurens Sloot, bijzonder hoogleraar Retail Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. ‘Door de snel toegenomen mogelijkheden om online te bestellen gaan we anders winkelen. Retailers moeten daarop inspelen. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van betere service, persoonlijk advies, op maat ontworpen kleding of vers bereide gerechten in een sushibar in een supermarkt. De beleving wordt steeds belangrijker. Fysieke winkels moeten echt iets toevoegen aan hun aanbod.’
Meer informatie
- Contact: Laurens Sloot
- Nieuwsuur: ‘Online marktaandeel supermarkten groeit 20 tot 30 procent per jaar’
- Oratie prof.dr. Sloot: Online winkels groeien, wat kunnen traditionele retailers doen?
- Laurens Sloot benoemd tot bijzonder hoogleraar Retail Marketing
Laatst gewijzigd: | 10 september 2024 15:30 |
Meer nieuws
-
23 september 2024
Erik Buskens nieuwe wetenschappelijk directeur a.i. Aletta Jacobs School of Public Health
Op voordracht van het College van Bestuur van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) is Erik Buskens per direct de nieuwe wetenschappelijk directeur van de Aletta Jacobs School of Public Health (Aletta).
-
17 juli 2024
Veni-beurzen voor tien onderzoekers
Aan tien onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG is een Veni-beurs van maximaal 320.000 euro toegekend. De Veni-beurzen worden jaarlijks toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk onderzoek (NWO) en zijn...
-
08 juli 2024
Nieuwe samenwerking UGBS en Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen: opleidingen voor professionals
Het samenbrengen van kennis en ervaring van beide partners levert nieuwe opleidingsmogelijkheden voor werkenden in uiteenlopende organisaties.