Kwaliteitskeurmerken
Klanttevredenheidsonderzoek: Cedeo-erkenning
Sinds 2009 is het Talencentrum van de Rijksuniversiteit Groningen een Cedeo-gecertificeerd instituut. Cedeo heeft zowel klanten van onze maat gemaakte cursussen als klanten van onze algemene cursussen benaderd. Dit heeft geleid tot twee verworven keurmerken: een voor open trainingen en een voor maatwerk.
Wat houdt Cedeo-certificering in?
De onafhankelijke keuringsinstantie Cedeo voert in opdracht klanttevredenheidsonderzoeken uit. De centrale vraag die zij in dit onderzoek stellen is in hoeverre de klant van mening is dat het opdrachtgevende instituut erin is geslaagd de gewekte verwachtingen en gedane beloften daadwerkelijk waar te maken. Om als instituut in aanmerking te komen voor Cedeo-erkenning, moeten de uitkomsten van dit tevredenheidsonderzoek aan een aantal eisen voldoen.
-
Ten eerste dient de benaderde klant in hoge mate tevreden te zijn over de verschillende stappen in het voor-, uitvoerings- en natraject
-
Ten tweede moet het betreffende instituut voldoen aan de basiscriteria die Cedeo vereist met betrekking tot kwaliteit, continuïteit en bedrijfsgerichtheid
-
Het Cedeo-kwaliteitskeurmerk is pas een feit wanneer ten minste 80% van de ondervraagden zich uitspreekt in termen van ‘tevreden’ tot ‘zeer tevreden’
NUT-kwaliteitskeurmerk
Het Talencentrum van de Rijksuniversiteit Groningen is aangesloten bij de NUT: de Nederlandse en Vlaamse Universitaire Talencentra. Het Talencentrum voldoet aan alle kwaliteitseisen gesteld door de NUT en is daarom in het bezit van het NUT-kwaliteitskeurmerk.
Blik op Werk
Sinds 2014 is het Talencentrum een door Blik op Werk gecertificeerd aanbieder van inburgeringscursussen en duale trajecten. Het Blik op Werk Keurmerk staat borg voor de basiskwaliteiten en de betrouwbaarheid van dienstverleners. DUO leent u alleen geld als u een taalcursus volgt bij een school met het Blik op Werk Keurmerk.
Laatst gewijzigd: | 05 september 2024 14:12 |